Netwerk van student well-being officers zorgt voor verbinding

Sinds kort is er op elke faculteit een student well-being officer aangesteld. De facultaire well-being officers zitten dicht op de studenten, waardoor laagdrempelige activiteiten, toegespitst op de faculteit of zelfs de opleiding, kunnen worden georganiseerd.

Samen zetten zij zich in voor meer aandacht en ondersteuning voor studentenwelzijn voor alle studenten van de universiteit. Op 20 januari vond het eerste tweewekelijkse overleg plaats tussen de student well-being officers, waarin best practices gedeeld worden en samen wordt gewerkt aan studentenwelzijn.

Laura van der Plas

Het streven voor de toekomst is dat studentenwelzijn niet alleen een begrip is, maar dat studenten in het onderwijs de vaardigheden leren om met mentale problemen om te gaan. En dat het normaal is om het gesprek hierover te voeren met anderen.

Dit netwerk sluit naadloos aan bij de strategische ambitie om aan een gezonde, betrokken en lerende gemeenschap te werken. Voor studentenwelzijn richten we ons bijvoorbeeld sterker op preventie en een studieklimaat dat welzijn bevordert.

Lees het hele interview.