De Haagse Hogeschool treedt toe als partner tot de Health Campus Den Haag

Vandaag tekenen het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) en De Haagse Hogeschool een partnerovereenkomst waarmee de Haagse Hogeschool per 1 januari 2023 toetreedt als partner tot de Health Campus Den Haag.

De Health Campus Den Haag is een samenwerkingsverband van het LUMC, Universiteit Leiden (Campus Den Haag), de gemeente Den Haag/GGD Haaglanden, HagaZiekenhuis, Haaglanden Medisch Centrum, Reinier de Graaf ziekenhuis, Hadoks en de Parnassia Groep. De Health Campus heeft als doel om vanuit verschillende wetenschappelijke en klinische invalshoeken bij te dragen aan een gezonde levensverwachting voor iedereen in de regio Haaglanden.

Directeur van het Kenniscentrum Health Innovation dr. Sanne de Vries: 'De Haagse Hogeschool werkte al in verschillende (subsidie)projecten samen met de partijen in de Health Campus Den Haag, en het LUMC in het bijzonder. Door dit partnership kunnen we dit structureel nóg meer steun en kracht bijzetten. Op deze manier willen wij gezamenlijk werken aan de gezondheid van de burgers in de regio Haaglanden.'

Sinds 1 augustus 2022 is Sanne de Vries, tevens lector Gezonde Leefstijl in een Stimulerende Omgeving, reeds werkzaam bij de Health Campus Den Haag als Associate Professor bij de afdeling Public Health en Eerstelijnsgeneeskunde. Tijdens de 9e werkconferentie van de Health Campus Den Haag, op 24 januari as., zal de Vries spreken tijdens een inspiratiesessie over bewegen en de implementatie daarvan.

Samenwerken

De Haagse Hogeschool en de Health Campus Den Haag gaan nauw samenwerken aan innovatie in gezondheid, dit door zowel aandacht te hebben voor onderwijs als (praktijkgericht) onderzoek, en daarbij ‘positieve gezondheid’ als uitgangspunt te nemen. Dit gebeurt in samenwerking met de partners binnen en buiten de regio. Bij de ontwikkeling en uitvoering van de missie van Health Campus Den Haag staan drie principes centraal: het verkleinen van gezondheidsverschillen, een duurzame benadering en een breed gezondheidsperspectief. Hierbij wordt uitdrukkelijk zowel de verbinding met het medisch-, het maatschappelijk- als het sociaal domein gezocht.

Huidig samenwerkingsproject: Leer Kracht Preventie in de Wijk